وبلاگ

بررسی و خرید Intel Xeon Gold 6414U Processor (60M Cache, 2 GHz, 32 Core)

بررسی و خرید Intel Xeon Gold 6414U Processor (60M Cache, 2 GHz, 32 Core)

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید Intel Xeon Gold 6414U Processor (60M Cache, 2 GHz, 32 Core) پرداخته می شود و اینکه این پردازنده چه ویژگی هایی دارد :

 

پردازنده intel xeon gold 6414u از جمله پردازنده های قدرتمند و برتر شرکت اینتل می باشد ، این پردازنده بر روی سوکت مادربرد FCLGA4677 نصب می گردد و توان مصرفی آن ۲۵۰ وات می باشد ، این پردازنده از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۳ عرضه گردید ، این پردازنده از جمله پردازنده های سروری محسوب و معماری آن sapphire rapids می باشد که در سیستم های حرفه ای به راحتی می توان از آن استفاده نمود ، این پردازنده دارای ۳۲ هسته و ۶۴ رشته می باشد و فرکانس حداکثر موجود در این پردازنده ۳۴۰۰ مگاهرتز می باشد .

این پردازنده از حافظه ddr5-4400 و ddr5-4800 پشتیبانی می نماید .این پردازنده می تواند عملکرد و سرعت سیستم را افزایش دهد ، لازم به ذکر است که این پردازنده از فناوری speedstep پشتیبانی می نماید . 

فناوری های نظارت حرارتی :

با استفاده از ویژگی های موجود‌ این پردازنده ، مدیریت حرارتی از بسته پردازنده و سیستم در برابر خرابی حرارتی محافظت می نماید .

پردازنده intel xeon gold 6414u دارای ویژگی های بیشماری است و همچنین انتخاب فوق العاده ایده آل برای تمام برنامه های زیرساخت سازمانی استاندارد می باشد .

 

در ادامه به بررسی مشخصات این پردازنده پرداخته می شود :

۱) این پردازنده جزو نسل چهارم پردازنده های intel xeon scalable می باشد .

۲) این پردازنده دارای ۳۲ هسته مرکزی و ۶۴ هسته مجازی می باشد .

۳) فرکانس موجود در آن ۲ گیگا هرتز می باشد .

۴) توربو موجود درآن ۳.۴۰ گیگاهرتز می باشد .

۵) حافظه کش موجود در این نوع پردازنده ۶۰ مگابایت و ظرفیت حافظه موجود در آن ۴ ترابایت می باشد .

۶) همانطور که پیش از این نیز مطرح شد توان  مصرفی در این نوع پردازنده ۲۵۰ وات می باشد .

۷) وزن این پردازنده ۰.۶۸ کیلوگرم می باشد .

۸) توان طراحی حرارتی در این نوع پردازنده ۲۵۰ وات می باشد .

۹) مشخصات حرارتی موجود در این پردازنده ۷۶ درجه سانتیگراد می باشد .

در ادامه به نقد و بررسی پردازنده ۶۴۱۴u پرداخته می شود :

۱) این پردازنده از جمله پردازنده های xeon gold می باشد ، این پردازنده از معماری sapphire rapids-sp با سوکت 4677 استفاده می نماید ، با استفاده از intel hyper-threading تعداد هسته ها افزایش یافته و دو برابر گردیده است و همچنین به تعداد ۶۴ رشته رسیده است .

۲) همچنین لازم به ذکر است که حافظه نهان موجود در این پردازنده ۶۰ مگابایت l3 می باشد و پیش فرض با ۲۰۰۰ مگاهرتز کار می کند و این در حالی است که در حجم کاری بیشتر می تواند تا ۳.۴ گیگا هرتز تقویت شود.

۳) ضریب ، بر روی این پردازنده قفل شده است و پتانسیل اورکلاک می تواند این پردازنده را محدود نماید .

۴) با استفاده از TDP 250 وات ، پردازنده intel xeon gold 6414u بسیار پر انرژی می باشد و در این حالت به یک خنک کننده درجه یک نیاز می باشد . این پردازنده از حافظه ddr5 با رابط ۸ کانال پشتیبانی می نماید ، بیشترین میزان سرعت حافظه رسمی پشتیبانی شده ۴۸۰۰ MT/s می باشد و در این حالت با اورکلاک می توان سرعت بیشتری را فراهم نمود ، حافظه ecc در این پردازنده پشتیبانی می شود که این قابلیت بسیار مهمی برای سیستم های حیاتی می باشد در واقع این قابلیت از خرابی داده ها جلوگیری می نماید .

۵) این پردازنده از حافظه ddr5 4400 و ddr5-4800 پشتیبانی می نماید .

۶) در این پردازنده از اتصال pci-express gen5 جهت ارتباط با سایر اجزای دستگاه استفاده می گردد ، این پردازنده دارای گرافیک یکپارچه نمی باشد بنابراین احتمال نیاز به کارت گرافیک وجود دارد .

۷) از جمله ویژگی های دیگری که در این نوع پردازنده وجود دارد ، مجازی سازی سخت افزار است و با استفاده از آن می توان عملکرد ماشین مجازی را بهبود بخشید ، علاوه بر موارد گفته شده از مجازی سازی iommu پشتیبانی می گردد و در این حالت ماشین های مجازی مهمان از سخت افزار میزبان استفاده می نمایند .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره  در مورد Intel Xeon Gold 6414U Processor (60M Cache, 2 GHz, 32 Core) می باشید می توانید با کارشناسان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *