وبلاگ

بررسی و خرید HPE MSA 2062 16Gb Fibre Channel SFF Storage R0Q80B

بررسی و خرید HPE MSA 2062 16Gb Fibre Channel SFF Storage R0Q80B

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید hpe msa 2062 16gb fibre channel sff storage r0q80b پرداخته می شود :

پس از مدل msa 2050 ، استوریج hpe msa 2060 به صورت کاملا بهینه در سرعت و قدرت طراحی و پس از آن عرضه گردید ، با تمام ssd های موجود در بازار و هاردهای sas سازگاری دارد ، مطابق با نظر کمپانی hpe که در مورد این استوریج مطرح شده که اینگونه استوریج ها می توانند ۳۹۵۰۰۰ ورودی و خروجی اطلاعات را پردازش نماید ، این استوریج از نسل های قبلی ۸۰ درصد سریعتر می باشد ، در مدل ۲۰۶۲ دو هارد msa ssd وجود دارد که ظرفیت آنها ۱.۹۲ می باشد و همچنین در این مدل لایسنس hpe storage وجود دارد ، که موارد مطرح شده از جمله تنها تفاوت میان ۲۰۶۲ و ۲۰۶۰ می باشد .

این مدل در داخل رک قرار می گیرد و بر حسب نیاز می توان از نوع lff و sff  استفاده نمود ، از استوریج های hpe جهت ایمن نمودن و ذخیره سازی اطلاعات موجود در سازمان ها و شرکت ها استفاده می گردد ، می توان بیان نمود که مهمترین قطعات موجود در استوریج ها عبارتند از هارد ، رید کنترلر و کارت شبکه می باشند.

 از قطعات موجود در استوریج ها می توان بر اساس نیاز استفاده نمود ، از استوریج ۲۰۶۲ برای ذخیره اطلاعات در حجم انبوه حدودا ۱۰۰ تا ۲۰۰ ترابایت استفاده می شود ، این مدل استوریج بهترین گزینه از لحاظ قیمت و عملکرد می باشد .

استوریج hpe msa 2062 بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد ، و در آن طیف زیادی از مجازی سازی ذخیره ساز  را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد ، از جمله تفاوت هایی که در استوریج ۲۰۶۲ و ۲۰۶۰ وجود دارد وجود دو ssd در مدل ۲۰۶۲ وجود دارد که در این حالت در مدیریت و ذخیره سازی اطلاعات بسیار تاثیر گذار می باشد .

تفاوت مدل های نسل ششم و نسل پنجم :

استوریج های ۲۰۶۲ و ۲۰۶۰ از جمله جدیدترین مدل های استوریج می باشد ، این مدل ها به علت رابط مدیریتی عالی و همچنین بهبود عملکرد نسبت به gen5 دارای ارزش فوق العاده ای می باشند ، لازم به ذکر است که قیمت این مدل نیز نسبت به gen5 چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر می باشد ، در مدل های نسل ۶ Asic ارتقا یافته وجود دارد و اینکه حافظه کش نیز افزایش یافته است ، بنابراین با توجه به موارد بیان شده عملکرد IOPS تا ۴۵ درصد افزایش یافته است و اینکه توان عملیاتی متوالی نیز تا ۷۵ درصد افزایش یافته است .

ویژگی های hpe msa 2062 : 

۱) این مدل جز نسل ششم استوریج های اچ پی محسوب می گردد .

۲) این مدل دارای ویژگی Tiering 2.0 می باشد .

۳) از Raid MSA-dp محافظت می نماید .

۴) محیط مدیریتی تحت وب آن به صورت کاملا بهینه شده است .

۵) در IOPS ظرفیت بیشتری وجود دارد و اینکه پهنای باند و اتصالات نیز در آن دارای ظرفیت بیشتری شده است .

 این مدل از ذخیره ساز با کنترلر های دوتایی hot plug که به صورت active/active اجرا می شود عرضه می گردد و اینکه حافظه کش در آن از ۸ گیگ به ۱۲ گیگ ارتقا یافته است .

در صورت قطع برق از یک خازن فوق العاده و همچنین کارت compact flash جهت محافظت از محتویات کش استفاده شده است .

و اما در مورد کنترلر نیز می بایست به این نکته پرداخته شود که انتخاب انها کاملا متناسب با نیاز کسب و کار می تواند متغیر باشد ، کنترلر ها می توانند با پورت میزبان iscsi 8/16 gbps و یا Gbe iscsi وجود داشته باشد ، کمپانی اچ پی نسخه 12gbps sas3 را به صورت اتصال مستقیم عرضه می نماید و اما نقطه ضعفی که در این مدل وجود دارد اینکه کنترل کننده های جدید پورت های میزبان همگرا در مدل های 2050 و 2052 را عرضه نمی کنند .

ذخیره ساز و گسترش داده ها :

پتانسیل گسترش بسیار بالایی وجود دارد و از جمله علت های ان می توان به درگاه های sas3 کنترل کننده تا ۹ قفسه دیسک را برای مجموعه ۲۴۰ درایو پشتیبانی می نماید که در این حالت ۲۵ درصد تراکم دیسک نسبت به نسل قبلی وجود دارد . 

در صورتیکه نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید HPE MSA 2062 16Gb Fibre Channel SFF Storage R0Q80B می باشید می توانید با کارشناسان شرکت ابان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *