وبلاگ

بررسی و خرید hpe proliant dl380 gen 11

Hpe proliant dl380 g11

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید hpe proliant dl380 gen 11 پرداخته می شود و اینکه hpe proliant dl380 gen 11 دارای چه مشخصه ها و ویژگی هایی می باشد .

 

در سال ۲۰۲۲ نسل جدیدی از سرورهای توسط شرکت hpe تولید گردید که اینگونه سرور ها کاملا متناسب با نیازهای کاربران می باشد ، اینگونه سرور ها دارای منابع بهینه شده برای سازمان ها می باشد ، hpe proliant dl380 gen 11 با تمام محیط های مختلف سازگاری دارد و جوابگوی هر نوع بار کاری به صورت جهانی می باشد ، در واقع مدیریت و نظارت با استفاده از سرورهای hpe سبب می گردد تا در تمام سیستم های محاسباتی چابکی و کارایی بیشتری وجود داشته باشد . در این سرور توازن مطلوبی بین توسعه پذیری و مقیاس پذیری وجود دارد .

این سرور دارای دو سوکت می باشد که در این حالت می تواند به آسانی داده هایی با حجم انبوه را تامین نماید ، با استفاده از این مدل سرور می توان نرم افزارهای مختلف را ذخیره نمود و همچنین ویدیو ها را رمز گذار نمود .

سرور hpe proliant dl380 gen11 دارای کلاس UEFI می باشد که این کلاس یک استاندارد صنعتی می باشد و که مدیریت بهتر و ایمن تری را مطرح می نماید ، آزمایشاتی که توسط hpe اصلاح شده اند می توان به آسانی خطرات احتمالی را کاهش نمود .

 

تفاوت سرور hpe proliant dl380 gen 11 با نسل های قبلی :

 

۱) سرور hpe proliant dl380 gen 11 محصول جدیدی از شرکت hpe می باشد که این سرور در مقایسه با دو نسل قبل تفاوت هایی دارد که از جمله آنها می توان به تعداد هسته در پردازنده اشاره نمود که در واقع در این نوع سرور هر پردازنده دارای ۶۰ هسته می باشد و این در حالی است که در نسل های قبل در پردازنده ۴۰ هسته وجود داشت .

 

۲) این سرور دارای چیپ های ilo 6 می باشد و این در حالی است که نسل های قبل دارای چیپ های ilo 5 می باشند و همین امر سبب می شود سرور hpe proliant dl380 gen11 دارای امنیت فوق العاده بالاتری نسبت به نسل های پیش از خود می باشد .

۳) در این مدل از سرور hpe از pcie نسل پنجم استفاده شده است که سبب می گردد این سرور ها دارای سرعت بیشتری در مقایسه با pcie نسل چهارم باشند .

۴) همچنین لازم به ذکر است که در این سرور پهنای باند و حافظه افزایش یافته است .

۵) در این سرور ورودی و خروجی با استفاده از pci e gen5 با سرعت فوق العاده عالی دو سوکتی انجام می گردد .

سرور hpe proliant dl380 g11 جدیدترین سرور dl380 می باشد که با استفاده از پردازنده های نسل چهارم اینتل intel xeon scalable عرضه گردیده است .

 این سرور انعطاف پذیری بالایی در سطح جهانی دارد و همچنین می توان بیان نمود که در این سرور می توان از دو پردازنده با ۶۰ هسته استفاده نمود .

سرور hpe proliant dl380 gen 11 شامل موارد ذیل می باشد :

1) فن های سیستم :

کیت فن در این سرور دارای کارایی بالایی می باشد که برای تمام پردازنده های بیش از ۲۰۵ وات tdp مورد استفاده قرار می گیرد .

 

مدل سرور cto 8 sff با ۴ فن استاندارد عرضه شده اند .

مدل سرور cto 12lff و 8lff با ۴ فن استاندارد عرضه می گردد . 

مدل سرور cto 24sff با ۶ فن که در واقع کارایی فوق العاده بالایی دارد عرضه می گردد .

 

2) پردازنده های موجود در سرور hpe proliant dl380  :

در این سرور از دو پردازنده ۶۰ هسته ای اینتل پشتیبانی می شود که در نام پردازنده ها عدد دوم نمایانگر نسل پردازنده می باشد .

در زمان استفاده از پردازنده ای با توان حرارتی ۱۵۰ تا ۳۵۰ وات می بایست از فن و هیت سینک high performance استفاده گردد .

 

پردازنده هایی که در سرور hpe proliant dl380 می توان استفاده نمود عبارتند از :

 

Intel Xeon Platinum 8490H Processor

Intel Xeon Platinum 8480+ Processor

Intel Xeon Platinum 8470 Processor

Intel Xeon Platinum 8470N Processor

Intel Xeon Platinum 8470Q Processor

Intel Xeon Platinum 8468 Processor

Intel Xeon Platinum 8468H Processor

Intel Xeon Platinum 8468V Processor

و ….

 

3) چیپست ها :

چیپست ها در واقع مجموع تراشه می باشد که در واقع نقش رابط را میان cpu اینتل و زیر سیستم فراهم می نماید ، چیپست ها این امکان را فراهم می نمایند که وسایل الکترونیکی با رم و پردازنده و دستگاه های ورودی و خروجی تعامل نمایند ، چیپست ها هسته اصلی مادربرد می باشند . 

 

 در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید hpe proliant dl380 gen11 می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *