وبلاگ

نقد و بررسی Intel Xeon Gold 6248R Processor

بررسی و خرید intel xeon gold 6248r processor (35.75m cache , 3.00 ghz , 24 core )

بررسی و خرید Intel Xeon Gold 6248R Processor (35.75m cache , 3.00 ghz , 24 core)

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد خرید Intel Xeon Gold 6248R Processor و ویژگی های مربوط به آن پرداخته می شود :

پردازنده Intel Xeon Gold 6248R Processor از نسل دوم پردازنده های scalable می باشد که در این پردازنده ۲۴ هسته فیزیکی و ۴۸ پردازنده مجازی وجود دارد و از سرعت فرکانس ۳ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می نماید.

پردازنده Intel Xeon Gold 6248R Processor از سری پردازنده های scalable می باشد و پسوند به کار رفته در آن R می باشد ، و این بدان معنی است که این پردازنده جزو به روز ترین و پرکاربردترین پردازنده هایی می باشد که شرکت Intel تولید کرده است. در اینگونه پردازنده ها هیچ گونه محدودیتی در نصب و استفاده از دستگاه های مجازی وجود ندارد و همین امر سبب شده تا به یک پردازنده محبوب و پر کاربرد تبدیل گردد.

در ادامه به بررسی برخی از مشخصات Intel Xeon Gold 6248R Processor پرداخته می شود :

۱) این پردازنده همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید نسل دوم پردازنده های Intel Xeon Scalable می باشد. ۲) دارای ۲۴ هسته فیزیکی می باشد. ۳) دارای ۴۸ هسته مجازی می باشد. ۴) سرعت فرکانس در این پردازنده ۳ گیگاهرتز است. ۵) فرکانس توربو در آن ۴ گیگاهرتز می باشد. ۶) میزان حافظه نهان در این پردازنده ۳۵.۷۵ مگابایت است. ۷) میزان توان مصرفی در آن ۲۰۵ وات است. ۸) حداکثر پشتیبانی ظرفیت حافظه در آن ۱ ترابایت می باشد. ۹) این پردازنده از رم های DDR4 با سرعت حافظه ۲۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می نماید. ۱۰) از اسلات PCIe پشتیبانی می نماید. ۱۱) در این پردازنده فناوری مجازی سازی وجود دارد. ۱۲) از حافظه ECC پشتیبانی می نماید.

نقد و بررسی :

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6248R Processor دارای سرعت فرکانس پایه ۳ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۴ گیگاهرتز می باشد، این پردازنده دارای توان ۲۰۵ وات می باشد و همچنین از رم DDR4 پشتیبانی می نماید که در این حالت داده ها با حجم انبوهی از اطلاعات به راحتی بدون اینکه سرعت آنها افت نماید پردازش می شود، حداکثر حافظه ای که از آن پشتیبانی می نماید ۱ ترابایت با حافظه کش ۳۵.۷۵ مگابایت می باشد، پردازنده Intel Xeon Gold 6248R Processor از نظر معماری با سی پی یو های دسکتاپ کاملا شباهت دارد، با این حال این قابلیت را دارد که از تکنولوژی های Integrated IO , Intel Direct IO , ECC Memory پشتیبانی می نماید.

پردازنده 6248R با نسل سرورهای G10 کاملا سازگار می باشد ، این پردازنده دارای سوکت FCLGA3647 و همچنین پیکربندی توسعه PCI Express 3.0 می باشد.

با استفاده از این پردازنده می توان به راحتی نرم افزار های مالی ، حسابداری ، اتوماسیون اداری و بسیاری از نرم افزار های تخصصی را با بالاترین سرعت می توان اجرا نمود.

ویژگی های بسیار مهمی که در اینگونه پردازنده سرور وجود دارد طول عمر بالا و همچنین عملکرد مناسب در سرورهای قدرتمند می باشد ، خرید اینگونه پردازنده ها دقیقا متناسب با نوسانات ارز می باشد.

طراحی و معماری این پردازنده از نوع لیتوگرافی ۱۴ نانومتری می باشد که این معماری در نسل دوم پردازنده Intel Xeon Scalable وجود‌ دارد ، ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده ای که در این پردازنده وجود دارد سبب می گردد تا یک گزینه عالی برای دیتاسنتر ها و ابر کامپیوتر ها و تمام سرورها گردد.

معماری که در این پردازنده وجود دارد Cascade Lake می باشد و همانطور که پیش از آن نیز مطرح کردیم لیتوگرافی در این سی پی یو ۱۴ نانومتر می باشد ، این پردازنده با سرورهای نسل دهم کاملا سازگار می باشد و اما در مورد فناوری به کار رفته در این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که این پردازنده مانند سایر پردازنده های اینتل از Hyper Threading بهره مند است، در واقع در این فناوری با فراهم نمودن چندین رشته بر روی هسته فیزیکی سبب استفاده کارآمدتر از منابع موجود در پردازنده می شود. در این پردازنده ۲۴ رشته فیزیکی به ۴۸ رشته مجازی تبدیل می گردد.

فناوری دیگری که در این پردازنده از آن استفاده شده Intel DL Boost می باشد و فناوری سوم که در ساخت این پردازنده از آن استفاده شده است Intel Speed Shift Technology می باشد.

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد خرید Intel Xeon Gold 6248R Processor می باشید می توانید با کارشناسان شرکت آبان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *