وبلاگ

بررسی و خرید hpe proliant dl380 g10 8sff 

hpe proliant dl380 g10

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید hpe proliant dl380 g10 8sff پرداخته می شود و اینکه این مدل سرور چه ویژگی هایی دارد :

این سرور جز سرور های دو یونیت رک مونت می باشد و همچنین از جمله پر فروش ترین مدل های سرور hpe محسوب می گردد ، این سرور جز سرورهایی محسوب می گردد که برای تمام کسب و کارها مناسب می باشد و از جمله علت های آن می توان به بازدهی فوق العاده آن و همچنین ویژگی بسیار مطلوب ارتقا پذیری سخت افزاری آن اشاره نمود .

در نسل دهم سرورهای hpe تغییرات بسیار مطلوبی در زمینه پشتیبانی از پردازش ابری رخ داده است ، در حالت کلی از نسل دهم پردازنده های intel xeon scalable بر روی سرورها قرار گرفتند و این امر سبب شد،  توان پردازشی آنها بسیار افزایش یابد ، علاوه بر موارد گفته شده در این مدل از سرورها از ذخیره سازهای NVMe استفاده می شود که سبب می گردد سرعت پردازش و انتقال داده ها چندین برابر گردد به عنوان مثال نوع M2 این نوع ذخیره سازها برای کسب و کارهایی مانند هاستینگ وب بسیار کارایی دارد و همین امر سبب گردید تا استفاده از اینگونه ذخیره سازها بسیار پرکاربرد گردد .

در ادامه به بررسی مشخصات سرور hpe proliant dl380 g10 8sff پرداخته می شود :

این مدل از سرورها یکی از پر فروش ترین و پرکاربردترین سرورهای رک مونت hpe محسوب می گردد ، این مدل از سرور در تمام نسل های سرورهای hpe ، جایگاه پر فروش ترین ها را به خود اختصاص داده ، در تمام نسل ها متناسب با پیشرفت تکنولوژی ، قدرت پردازش و ذخیره سازی ارتقا می نماید و در این زمان در نسل دهم پیشرفت های چشمگیری رخ داده است .

 

از جمله مزیت های فوق العاده در این مدل از سرور می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱) استفاده از انواع پردازنده 

۲) حجم و مدل های گوناگون در رم ها

۳) هاردهای hdd و ssd 

۴) استفاده از فضای ذخیره سازی NVMe 

۵) پردازش ابری

۶) کنترلر های پیشرفته

۷) انعطاف پذیری در تغییر سخت افزار در کنار قیمت مناسب 

 

تا نسل نهم dl380 از پردازنده های intel xeon e series استفاده می شد که در این نسل محدودیت های بسیاری در آنها وجود داشتند و این در حالی است که از نسل دهم به بعد اینگونه محدودیت ها با وجود پردازنده های مقیاس پذیر intel xeon scalable حذف گردید و قدرت پردازش بهینه گردید .

 

در ادامه به بررسی ویژگی های مهم hpe proliant dl380 g10 8sff پرداخته می شود :

۱) از پردازنده های نسل اول و دوم intel xeon scalable پشتیبانی می نماید .

۲) از حافظه های نسل ۱۰ با فرکانس های ۲۶۶۶ پشتیبانی می نماید .

۳) با حافظه های NVDIMM سازگاری دارد .

۴) ظرفیت ذخیره سازی و همچنین سرعت انتقال در این سرور افزایش یافته است .

۵) با raid کنترلرهای نسل ۱۰ سازگار می باشد .

۶) با۵ ILO مدیریت و امنیت فوق العاده افزایش می یابد .

۷) از کارت گرافیک AMD و NVIDIA پشتیبانی می نماید .

بررسی اجمالی hpe proliant dl380 g10 8sff :

سه اصل مهم و اساسی در محصولات hpe proliant که توسط برند hpe عرضه گردیده است چابکی و امنیت و مدیریت اقتصادی می باشد بنابراین در نظر گرفتن موارد گفته شده سبب محبوبیت فوق العاده محصولات برند hpe گردیده است و این در حالی است که سرور hpe proliant dl380 g10 8sff دارای آخرین تکنولوژی در چابکی و امنیت می باشد و سبب می گردد که سبب صرفه جویی اقتصادی می گردد .

از جمله ویژگی های بارز این مدل سرور می توان به تعریف زیر ساخت های کسب و کار ، امنیت زیرساخت ها ، سازگاری با جدیدترین نسخه های نرم افزار ها اشاره نمود .

بررسی ویژگی مهم و اساسی پشتیبانی از پردازنده های مقیاس پذیر intel xeon scalable :

از جمله مهمترین ویژگی هایی که در انتخاب سرور تاثیرگذار می باشد ، نوع پردازنده می باشد . سرورهای dl380 gen 10 از نسل های اول و دوم پردازنده های scalable پشتیبانی می نماید ، از جمله خصوصیت هایی که پردازنده های xeon  شرکت اینتل دارا می باشند پشتیبانی از رم های ecc (فناوری تصحیح خطا) می باشد که به صورت مولتی پروسسور مورد استفاده قرار میگیرد . 

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد hpe proliant dl380 g10 8sff می باشید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *