دسته‌بندی نشده, وبلاگ

بررسی و خرید hpe d3610 enclosurec q1j09a

بررسی و خرید hpe d3610 enclosurec q1j09a

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید hpe d3610 enclosurec q1j09a و ویژگی های این مدل استوریج پرداخته می شود :

این استوریج در دو نوع شاسی lff و sff طراحی شده است که نوع lff ان d3610 می باشد ، از جمله ویژگی های این مدل استوریج می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱) دارا بودن قیمت ارزان
۲) ظرفیت بالا در نگهداری از اطلاعات
۳) دارا بودن قابلیت انکلوژر بندی و یا تقسیم بندی
درباره hpe d3610 enclosurec q1j09a :
با خرید این نوع ذخیره ساز نیازی به تهیه ذخیره سازهای گران قیمت و یا تغییر کامل سرور نمی باشد ، از جمله سرورهایی که این نوع ذخیره ساز با آنها سازگار می باشد می توان به proliant , bladesystem اشاره نمود .
این ذخیره ساز مانند یک انکلوژر عمل می نماید که در این حالت مستقیم به سرور های نسل دهم متصل و پس از آن مدیریت میگردد ، این مدل ذخیره ساز از سایز فرمت بزرگ lff بهره مند است و ۱۲ عدد هارد پشتیبانی می گردد که همگی در قسمت جلو نصب می گردد .
استوریج های موجود در سری d3000 ترکیبی از درایو های sas و sata را در اختیار مدیر it قرار می دهند و‌در این حالت کاربران تا ۱۲۰ ترابایت را در اختیار دارند .

استوریج hpe d3610 :

شاسی این مدل استوریج از نوع ۲u می باشد که به راحتی در رک نصب می گردد ، در ادامه به بررسی کانفیگ های این مدل استوریج پرداخته می شود :

۱) ۱۲ هارد که ظرفیت آنها ۴ ترابایت می باشد 12g sas 7.2k lff که مجموع انها ۴۸ ترابایت می باشد .
۲) ۱۲ هارد که ظرفیت آنها ۶ ترابایت می باشد ۱۲g sas 7.2k lff که مجموع انها ۷۲ ترابایت می باشد .
۳) ۱۲ هارد که ظرفیت آنها ۸ ترابایت می باشد 12g sas 7.2k lff که مجموع انها ۹۶ ترابایت می باشد .
۴) ۱۲ هارد که ظرفیت آنها ۱۰ ترابایت می باشد 12g sas 7.2k lff که مجموع انها ۱۲۰ ترابایت می باشد .

لازم به ذکر است که قابلیت تغییر در این کانفیگ ها وجود دارد و متناسب با نیازمندی ها می تواند تغییر نماید و در صورتیکه این استوریج به سرور نسل دهم متصل گردد می بایست از کنترلر های زیر استفاده نمود :

۱)کنترلر hpe smart array p408e-p sr gen10 .
۲) کنترلر hpe smart array e208e-p sr gen10 .

در صورتیکه در حیطه شغلی خود از سرور استفاده می نمایید و ظرفیت ذخیره سازی در سرور شما به ارتقا نیازمند می باشد ، می توانید از hpe d3610 استفاده نمایید ، لازم به ذکر است که این نوع استوریج یک ذخیره ساز از نوع lff می باشد که می تواند به آسانی به کنترلر های سرور متصل شده و مدیریت گردد .
این استوریج از سری استوریج های d3000 می باشد و نوع sff آن نیز ۳۷۱۰ می باشد ، این استوریج با سرور های g10 و g10 پلاس سازگار می باشد ، در ابتدا می توانید از همین نسل ها استفاده نمایید تا در این حالت به صورت مستقیم با کنترلر در ارتباط باشند ، از این استوریج در کسب و کارهای کوچک تا میان رده استفاده می گردد .
همانطور که پیش از این مطرح گردید مابین سرور و این مدل استوریج هیچ گونه دستگاهی مانند سوئیچ شبکه وجود ندارد و ذخیره ساز با استفاده از کابل شبکه به سرور و یا کامپیوتر متصل می گردد ، محفظه دیسک این مدل استوریج یک سیستم ذخیره سازی خارجی کم هزینه می باشد که البته ظرفیت بالایی را برای سرور های hpe proliant فراهم می نماید ، این مدل استوریج برای مجموعه هایی که دارای چندین دپارتمان می باشند و یا محیط های کاربردی کوچک و دفاتر راه دور بسیار بسیار مناسب می باشد ، در این مدل استوریج با استفاده از اتصال و درایوهای ۱۲ گیگابایتی sas سرعت انتقال داده بسیار افزایش می یابد و همچنین پهنای باند بیشتری را ارائه می دهد .

در ادامه به بررسی برخی از مشخصات فنی این مدل استوریج پرداخته می شود :

۱) از ۱۲ درایو lff در پیکربندی استفاده می نماید .
۲) فرم فکتور در این مدل استوریج ۲ یونیت می باشد .
۳) وزن این مدل استوریج ۱۷ کیلو می باشد .
۴) نوع درایو در این مدل استوریج lff sas/sata/ssd می باشد .
۵) اینترفیس هایی که در این مدل استوریج استفاده می شود sas/sata/ssd می باشد .

لازم به ذکر است که از جمله محدودیت هایی که در این مدل استوریج وجود دارد این است که در صورت خاموش شدن سرور نمی توان به داده های موجود در ان دسترسی داشت .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید hpe d3610 enclosurec q1j09a می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *