وبلاگ

بررسی و خرید intel xeon gold 6430 processor ( 60m cache , 2.10 ghz , 32 core )

intel xeon gold 6430

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید intel xeon gold 6430 پرداخته می شود و اینکه چه ویژگی هایی در این مدل پردازنده سرور موجود می باشد :

پردازنده ها و یا cpu از جمله قطعات اصلی در تمام سیستم های رایانه ای و سرور ها می باشند به گونه ای که این قطعات پس از دریافت دستورات لازم از سخت افزار و نرم افزار عملیات پردازش اطلاعات را انجام می دهند ، در این میان شرکت اینتل از جمله شرکت های قدرتمند و مطرح در زمینه تولید و عرضه پردازنده می باشد و پردازنده intel xeon gold 6430 از جمله پردازنده های تولید شده توسط این شرکت می باشد ، اینگونه پردازنده ها به پردازنده های xeon و یا سروری شناخته شده اند که هدف اصلی انها بهره مندی از سرورهای proliant می باشد .

پردازنده سرور intel xeon gold 6430 از جمله پردازنده های قدرتمند شرکت اینتل می باشد ، شرکت اینتل این مدل از پردازنده را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه نمود ، این مدل از پردازنده از جمله پردازنده های دسکتاپ می باشد که معماری مورد استفاده در آن sapphire rapids می باشد که از این پردازنده در سیستم های حرفه ای استفاده می گردد ، این پردازنده دارای ۳۲ هسته و ۶۴ رشته می باشد ، حداکثر فرکانس موجود در آن ۳۴۰۰ مگاهرتز می باشد ، این پردازنده با ۲۷۰ tdp وات و حداکثر دمای ۷۲ درجه سازگار می باشد ، لازم به ذکر است که این پردازنده از حافظه ddr5-4400 پشتیبانی می نماید .

در این قسمت به بررسی برخی مشخصات پردازنده intel xeon gold 6430 پرداخته می شود :

۱) این پردازنده جز پردازنده های نسل چهارم پردازنده های intel xeon scalable می باشد .
۲) در این پردازنده ۳۲ هسته مرکزی و ۶۴ هسته مجازی وجود دارد .
۳) در این پردازنده فرکانس ۲.۱۰ گیگاهرتزی وجود دارد .
۴) توان مصرفی در ان ۲۷۰ وات می باشد .
۵) ظرفیت حافظه در این نوع پردازنده ۴ ترابایت می باشد .
۶) در این پردازنده فناوری مجازی سازی وجود دارد .
۷) در این پردازنده از فناوری ecc پشتیبانی می گردد .
۸) حافظه نهان l3 موجود در این نوع پردازنده که با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز فعالیت می نماید که با توجه به حجم کاری می توان به آسانی تا ۳.۴ گیگاهرتز را تقویت نماید .
۸) پردازنده intel xeon gold 6430 با ۲۷۰ tdp وات بسیار با انرژی فعالیت می نماید در این حالت می بایست از یک خنک کننده درجه یک استفاده نمود .
۹) در این مدل پردازنده از حافظه ی ddr5 با رابط ۸ کانال می توان استفاده نمود.
۱۰) در این مدل پردازنده از حافظه ecc پشتیبانی می نماید که این حافظه یک قابلیت فوق العا‌ده مهم برای جلوگیری از خرابی داده ها می باشد .
۱۱) جهت اتصال اجزای مختلف دستگاه به یکدیگر از pci-express gen 5 استفاده می گردد .
۱۲) لازم به ذکر است که در این پردازنده می توان از کارت گرافیک نیز استفاده نمود .
۱۳) مجازی سازی سخت افزار در این مدل از پردازنده وجود دارد که در این حالت عملکرد ماشین مجازی سازی بسیار بهبود می گردد و علاوه بر موارد گفته شده از مجازی سازی iommu نیز می توان استفاده نمود در این حالت ماشین های مجازی مهمان مستقیما از سخت افزار میزبان استفاده می نمایند .
۱۴) این پردازنده از speed select technology پشتیبانی می نماید .
۱۵) این پردازنده از دستورالعمل های aes پشتیبانی می نماید .
۱۶) در این پردازنده از قابلیت execute disable bit پشتیبانی می نماید ، که در واقع یک ویژگی امنیتی مبتنی بر سخت افزار می باشد که با استفاده از ان می تواند حملات مخرب و ویروس ها را کاهش دهد و در این حالت از اجرای نرم افزارهای مضر و مخرب در سرور و یا حتی شبکه جلوگیری می گردد .
۱۷) تکنولوژی های مجازی سازی که در این پردازنده مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از :
الف) vt-d :
با استفاده از این تکنولوژی امنیت و اطمینان سیستم ها و عملکرد دستگاه های i/o در محیط مجازی سازی را بهبود می بخشد .
ب) vt-x :
با استفاده از این تکنولوژی یک پلتفرم سخت افزاری می تواند به عنوان چندین پلت فرم مجازی عمل دارد و قابلیت مدیریت بهتری با استفاده از محدود کردن زمان خرابی و همچنین حفظ بهره وری صورت می پذیرد .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید intel xeon gold 6430 processor می باشید می توانید با کارشناسان و مشاوران شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *