مقاله

چرا به سرور نیاز داریم و چرا باید سرور HP بخریم؟

خرید سرور

شرکت HP در رهبری تکنولوژی و توسعه‌ محصولاتی که استفاده و مدیریت آنها آسان است تاریخچه ای طولانی دارد. به عنوان یکی از بزرگترین کم‍پانی‌ های تکنولوژی دنیا، از گسترده ترین پوشش‌ دهی از نظر فضای ابری و ارتباطی برخوردار است. اگرچه یک سرور کوچک ممکن است با یک دسکتاپ pc مشابه باشد اما این دستگاه ها برای وظایف مختلفی طراحی شده اند. کامپیوتر دسکتاپ برای شخصی طراحی شده که استفاده از سیستم عامل آن آسان و بتواند به راحتی از نرم‌ افزار‌های داخلی آن استفاده کند. مثل: پردازنده‌ کلمات، spreadshee، ایمیل و جستجوگر وب.

مزایای استفاده از سرور چیست؟

سرور سیستم عاملی را اجرا می‌ کند که به طور ویژه برای پشتیبانی از چند کاربر ساخته شده است. سرور برای نرم افزار‌ های چند کاربره مثل ایمیل، پیام‌ رسانی، دیتابیس، منابع برنامه‌ ریزی سازمان‌ ها، نرم افزار‌ های مدیریت در ارتباط با مشتری ها و ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات طراحی شده است.

از آنجایی که سرور منبع مرکزی تمام مدارک، تصاویر، حساب‌ ها و دیگر فایل‌ های مهم شما است امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات و همکاری با یکدیگر را فراهم می کند.

با داشتن یک سرور، شما می‌ توانید میزبان یک شبکه‌ داخلی باشید تا اطلاعات را با کارمندان تان به طور سریع و با هزینه‌ ای به‌ صرفه به اشتراک بگذارید.

همچنین با داشتن یک سرور می‌ توانید یک شبکه‌‌ خصوصی مجازی بسازید تا کارمندان شما بتوانند در هر لوکیشن و موقعیتی به اطلاعات روی سرور دسترسی داشته باشند. علاوه‌ بر این سرور می تواند از سیستم دسکتاپ و لپ‌ تاپ بکاپ بگیرد تا شما هیچوقت اطلاعات حیاتی خود را در صورت اختلال یک دستگاه یا دزدیده شدن آن از دست ندهید.

سرور ها برای قابل اطمینان بودن و امن بودن طراحی شده اند و حافظه‌ آنها قابل ارتقا است.

همچنین سرور ها نسبت به سیستم‌ های معمولی که به صورت شبانه‌ روز کار می کنند، عملکرد بهتری دارند و می‌ توانند به طور همزمان به چند مشتری و یا کاربر سرویس و خدمات ارائه دهند.

تفاوت سرور با PC چیست؟

-یک pc در اصل، عملکردی مشابه سرور دارد، اما ظرفیت‌های سخت افزاری، قابلیت ذخیره و قدرت پردازش آن به دلیل مقیاس کوچکتر آن با سرور قابل مقایسه نیست.

– سرور‌ها بر خلاف PC فضاهای مخفی درون خود دارند که برای جای‌گذاری و یا حذف قطعات تعبیه شده.

– سرور‌ها قطعات گران‌تر و بادوام تری دارند.

– سرور‌ها از منابع برق اضافی و هارد درایو‌ها استفاده می‌کنند. اگر یکی‌ از سرور‌ها دچار اختلال شود، بکاپ هایی که از سرور‌ها گرفته می‌شود جلوی از بین رفتن اطلاعات را می‌گیرند.

– شما در سرورها، 0و1 کمتری پیدا خواهید کرد، که این یعنی اتصالاتی مثل HDMI‌و USB. در عوض در سرورها از پورت‌های ایترنت برای نیاز‌های شبکه ای استفاده می‌شود.

چرا سرور‌های hp را انتخاب کنیم؟

سرور های رک و تاور hp باعث می‌شود ظرفیت مرکز‌داده های خود را به حداکثر برسانید، سرعت خدمات‌رسانی تان را افزایش دهید و در نهایت عملکرد کل سیستم را با هزینه‌ی کمتری افزایش دهید.

اگر می‌خواهید ظرفیت و عملکردتان را افزایش دهید، هر چیزی از قبیل حافظه، درایو‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شارژ، پردازنده‌ها و هر نوع قطعات دیگری که با سرور hp شما سازگار باشد، در اخیار خواهید داشت.

از طرفی دیگر برند hp یکی از بهترین برندهای شناخته شده در زمینه‌ی ساخت سرور های تخصصی و تجهیزات سرور می‌باشد و در کشور ایران از گارانتی معتبری برخوردار است.

حالا فرض کنیم شما دارای یک کسب‌و کار یا یک سازمان هستید، باید از خودتان بپرسید:

سرور HP مناسب کسب‌و کار من چیست؟

سرورهای رده‌ی proliant به سه گروه مختلف تقسیم می‌شوند:

Rackmount: واحد‌های تجهیزات الکترونیکی که در چهارچوبی فلزی قرار داده شده که به آن رک تجهیزات می‌گویند. یک رک تجهیزات، معمولا از به اصطلاح “حوضچه‌هایی” (Bays) تشکیل شده که هر کدام برای نگهداری از یک واحد تجهیزات مثل سرور کامپیوتر طراحی شده‌اند. Rackmount ها مناسب برای مکان‌هایی هستند که سرور‌های زیادی دارد و فضای مورد نیاز را برای آنها تامین می‌کند. سری از سرور‌های DL در این گروه قرار می‌گیرند.

از مزایای این سرور می‌توان به قابلیت انعطاف، مدیریت پذیری بالا و پشتیبانی از میزان حافظه‌ی دیسک اشاره کرد.

Tower: سرور‌های تاور ساده‌ترین نوع سرور‌های کامپیوتر می‌باشد که معمولا در یک کیس قرار می‌گیرد و دقیقا مشابه کیس‌های خانگی می‌باشد. سرور‌های تاور برای کسب‌و‌کار‌های کوچک که نیاز به سرور‌های اختصاصی یا سرورهای ذخیره‌ی رک ندارند،

از عملکرد خوبی برخورد دار می‌باشد. سری از سرورهای ML در این گروه قرار می‌گیرند. یکی از بهترین مزایای سرورهای تاور عدم نیاز آنها به رک بوده و میتوانند به صورت برج مانند یعنی همان Tower روی هم قرار بگیرند.

قدرتمندترین سرورهای تاور از دیگرنمایندگان PC بسیار بزرگ‌تر هستند. چرا؟ چون می‌توانند چندین پردازنده را در خود جای بدهند، از رم بیشتر، هارد درایو بیشتر و قدرت فن بهتری برخوردار هستند و مهمتر از همه مادربورد بزرگی دارند که از تمام ابن قطعات پشتیبانی می‌کند.

Blade:

سرورهای Blade : سرورهای تیغه‌مانند هستند که کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. سرورهای Blade قطعات متعددی دارند که برای ذخیر‌ه‌ی فضا قابل حذف هستند.

سرور‌های HP سری ML

سرور های ML برای چه کسانی مناسب است؟

– کسانی که دارای کسب و کارهای کوچک هستند و میخواهند آن را توسعه دهند.

– برای به اشتراک گزاری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز خود نیاز به سیستمی قوی تر و امن تر هستند.

– شرکت ها و سازمان‌هایی که دارای چندین شعبه در مکان‌های مختلف هستند و به دنبال راهی آسان برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات می‌باشند.

این نوع سرور‌ها که شامل سری ML 10 ،ML30 و ML110 می‌باشد، برای اداره و سازمان‌های کوچک در نظر گرفته می‌شود.

سرور‌های HP ProLiant ML 10 و ML 30 این سری از سرورهای تاور سینگل سی پی یو هستند، که برای سازمان‌های کوچک قدرت زیادی را تامین می‌کنند. این نوع از سرورهای HP کاملا قابل ارتقا هستند و برای سازمان‌هایی که به دنبال عمکرد بهتر هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سروهای سری DL

سروهای dl سرور‌های رک هستند که در سایز‌های 1 یونیت، 2 یونیت و 4 یونیت عرضه می‌شوند. سرورهای یک یونیتی به نسب سرورهای چهار یونیتی عملکرد و مقیاس پذیری کمتری دارد.

از آنجایی که این سرور ها طوری طراحی شده اند تا بتوان هر تعداد سروری را در کوچکترین مکان‌ها با بیشترین میزان فشردگی قرار داد، این سرورها برای مراکز داده عالی هستند. استفاده از این سرور‌ها بهترین را برای استفاده از حداکثری فضا می‌باشد.

سرور های dl‌ شامل DL180 و DL380 می‌باشد گه جزو سروهای رده‌ی متوسط محسوب می‌شوند و محبوب ترین آنها سرور DL380 است.

سرورهای DL نسبت به سروهای ML گران تر هستند. به دلیل اینکه از نظر اندازه کوچکتر هستند و اغلب بر این باورند که کار با سرورهای DL آسان‌تر است.سرور های DL350 ,و DL380 جزو سرورهای رده بالا محسوب می‌شوند و مخصوص کسب و کار ها و سازمان های بزرگ می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *