وبلاگ

بررسی و خرید Intel Xeon Platinum 8444H Processor (45M Cache, 2.9 GHz, 16 Core)

intel xeon platinum 8444H

در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید Intel Xeon Platinum 8444H Processor پرداخته می شود و اینکه Intel Xeon Platinum 8444H Processor دارای چه ویژگی هایی می باشد :

کمپانی اینتل بیش از نیم قرن در زمینه تولید قطعات دیجیتالی فعالیت می نماید ، البته عمده محصولات این کمپانی در زمینه تولید پردازنده می باشد بنابراین از جمله بزرگترین کمپانی در زمینه پردازنده محسوب می گردد . اینتل تاکنون ۱۳ نسل از پردازنده ها را تولید نموده که از جمله بزرگترین تفاوت های آنها در امکانات و قابلیت های آنها می باشد ، از پردازنده های اینتل می توان در مصارف گوناگون استفاده نمود ،لازم به ذکر است که پردازنده های اینتل از جمله محبوب ترین پردازنده ها در سراسر دنیا محسوب می گردد که می توان از آنها در کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها استفاده نمود ، مدل هایی که در پردازنده های اینتل وجود دارند به نام های xeon , platinum , celeron می باشد که هر کدام دارای کاربری های خاصی می باشند .
این پردازنده از جمله قدرتمند ترین پردازنده های شرکت اینتل می باشد و در واقع از آنها جهت پردازش اطلاعات و داده ها در سرورهای نسل g11 مورد استفاده قرار می گیرد ، این پردازنده از نسل چهارم پردازنده های intel xeon scalable می باشد ، این پردازنده دارای ۳۲ هسته مجازی و ۱۶ هسته پردازشی می باشد ، این پردازنده در حداکثر دمای ۷۲ درجه سانتیگراد سازگار می باشد .
لازم به ذکر است که این پردازنده از حافظه ddr5-4400 و ddr5-4800 پشتیبانی می نماید ، این پردازنده در ژانویه ۲۰۲۳ توسط کمپانی اینتل عرضه گردید ، این پردازنده از جمله پردازنده های سری xeon platinum می باشد و معماری موجود در آن sapphire rapids-sp می باشد ، از جمله مواردی که در این قسمت می بایست مطرح گردد اینکه تعداد هسته ها با استفاده از intel hyper-threading دو برابر شده و به تعداد آن ۳۲ رشته گردیده است ، جهت ایجاد عملکرد بیشتر در سیستم هشت پردازنده intel xeon platinum 8444h در یک پیکربندی چند پردازنده به یکدیگر متصل می گردند .
در حال حاضر کمپانی اینتل در حال ساخت xeon platinum 8444h در فرایند تولید ۱۰ نانومتر می باشد ، در این محصول با استفاده از فناوری سرعت توربو مقدار فرکانس پایه به فرکانس توربو که معادل ۴ گیگاهرتز است ارتقا می یابد .
حداکثر حافظه ای که در این مدل از پردازنده پشتیبانی می شود ۴ ترابایت از نوع ddr5 می باشد و رابط آن نیز ۸ کاناله می باشد ، استفاده از این سی پی یو سبب افزایش عملکرد و سرعت سیستم می گردد ، این پردازنده می تواند به راحتی از حافظه ecc پشتیبانی نماید که این حافظه سبب می گردد از خرابی داده ها جلوگیری شود .

در ادامه به بررسی مشخصات کامل در مورد intel xeon Platinum 8444H پرداخته می شود :

۱) همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید این پردازنده از جمله پردازنده های نسل چهارم intel xeon scalable می باشد .
۲) در این پردازنده ۱۶ هسته مرکزی و ۳۲ هسته مجازی وجود دارد .
۳) فرکانس موجود در این پردازنده ۲.۹۰ گیگاهرتز می باشد .
۴) حافظه کش موجود در آن ۴۵ مگابایت است .
۵) توان مصرفی موجود در ان ۲۷۰ وات می باشد .
۶) ظرفیت حافظه ۴ ترابایت می باشد .
۷) این پردازنده از اتصال pci-express gen 5 جهت ارتباط با سایر اجزا سیستم استفاده می نماید .
۸) در این پردازنده مجازی سازی سخت افزار وجود دارد که استفاده از آن سبب می گردد عملکرد ماشین مجازی بهبود یابد .
۹) در این مدل پردازنده از مجازی سازی iommu ( گذر pci) جهت استفاده از سخت افزار میزبان استفاده میگردد ، در واقع با استفاده از مجازی سازی iommu ، ماشین های مجازی سازی مهمان می توانند از سخت افزار. میزبان به صورت کاملا مستقیم استفاده نمایند .
۱۰) برنامه هایی که از افزونه های AVX و AVX2 , AVX-512 استفاده می نمایند می توانند به راحتی بر روی این پردازنده اجرا شوند ، در این حالت کارایی در اجرای برنامه های سنگین بسیار افزایش می یابد .
۱۱) لازم به ذکر است که حداکثر تعداد کانال حافظه ۸ می باشد .
۱۲) این مدل از پردازنده با سرور های hpe proliant gen11 سازگار می باشد .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد Intel Xeon Platinum 8444H Processor می باشید می توانید با کارشناسان و مشاوران شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *