وبلاگ

بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server

بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server

بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server : در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server پرداخته می شود و اینکه این مدل سرور چه ویژگی هایی دارد :

بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server

سرور hpe proliant dl380 در سال ۲۰۱۴ به عنوان سرور دو یونیت معرفی گردیده است ، این مدل سرور همانند تمام سرورهای رک مونت از نظر سخت افزاری منعطف می باشد و همچنین برای تمام کسب و کارها راه حل قدرتمندی می باشد ، در سرورهای proliant با استفاده از فناوری hpe NVDIMM سرعت پردازش اطلاعات دو برابر شده است .

لازم به ذکر است که سرورهای dl360 , dl380 در تمام نسل های سرور اچ دی تولید گردیده است به گونه ای که از نسل اول تا نسل یازدهم این سرور جایگاه ویژه ای در میان سایر سرور ها دارد .

این سرور جز سرورهای نسل نهم محسوب می گردد ، این سرور از جمله سرورهای پر فروش و محبوب می باشد ، در این مدل سرور نسخه ۳ و ۴ پردازنده intel xeon e5 پشتیبانی می گردد و در واقع هر پردازنده ۴ تا ۲۲ هسته پردازشی را می تواند به کاربران ارائه دهد به عنوان مثال در صورت استفاده از دو پردازنده تمام موارد گفته شده دو برابر خواهد شد ، iLO 4 در واقع چیپست مدیریتی می باشد که دارای رابط کاربری اسانی برای مدیر سرور می باشد و همچنین لازم به ذکر است که در هر نسل بهینه تر می باشد .

سرور hp dl380 g9 دارای ۲۴ اسلات رم با فرکانس bus 2400 MHz می باشد که بر روی سه کانال تبادل با هر پردازنده قرار دارد ، در این مدل سرور تبادل اطلاعات میان پردازنده و رم بر اساس Advanced Ecc می باشد که با استفاده از آن درصد خطا در این مدل سرور به شدت کاهش می یابد ،لازم به ذکر است که در این نسل سرور حافظه های NVMe پشتیبانی می گردد .

پردازنده های سازگار با سرور hpe proliant dl380 :

در این سرور بازدهی فوق العاده ای با پشتیبانی از نسل ۳ و ۴ پردازنده intel xeon e5-2600 نسبت به نسل ۱ و ۲ وجود دارد به گونه ای که در نسل ۴ این مدل پردازنده ۲۳ درصد بازدهی بیشتری نسبت به نسل ۳ وجود دارد ، در صورتی که از دو پردازنده به صورت همزمان استفاده گردد امکان پردازش با ۴۴ هسته وجود دارد و این در حالی است که در یک کسب و کار تنها نیاز به یک پردازنده با ۲۲ هسته وجود دارد .

حافظه رم :

این سرور دارای ۲۴ اسلات DDR4 می باشد ، در این سرور می توان از ۳ ترابایت حافظه استفاده نمود در صورتیکه در هر اسلات یک رم ۱۲۸ گیگابایتی DDR4 LRDIMM قرار داده شود ، در این سرور علاوه بر ظرفیت بالایی که در رم وجود دارد ، تکنولوژی HPE Smart Memory می تواند کارایی پردازش را به راحتی ۲۱ درصد افزایش دهد و در صورت استفاده از حافظه رم RDIMM می توان به راحتی از ظرفیت ۷۶۸ گیگابایت استفاده نمود و در این حالت هر رم می بایست ۳۲ گیگ باشد .

و اما نکته مهمی که در رم ها می بایست به آن توجه نمود اینکه در صورت استفاده از سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز می بایست از پردازنده نسل ۴ استفاده نمود همچنین در این سرور می توان از فناوری Advanced ECC استفاده نمود که در این حالت کمترین میزان خطاهای پردازشی و سرعت بالایی وجود خواهد داشت . 

بررسی سرور اچ پی hpe proliant dl380 g9 server :

همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید این سرور از جمله سرورهای پر فروش کمپانی hpe می باشد ، از این سرور که در رده ی متوسط به بالا برای کسب و کارها استفاده می شود و در واقع از این سرور می توان به راحتی رک کوچک و یا یک دیتا سنتر بزرگ استفاده نمود و در این حالت می تواند تمام عملیات پردازشی را به نحو مطلوبی انجام دهد ، همچنین بازدهی مطلوبی از این مدل سرور و سخت افزار هایی که در آن استفاده شده وجود دارد .

در ادامه به بررسی مواردی پرداخته می شود که تاثیر فوق العاده ای در سرعت و کارایی پردازش داده ها دارد :

۱) مدل و تعداد هسته cpu .

۲) میزان فرکانس پردازشی cpu .

۳) تعداد و ظرفیت هارد hdd با ssd .

۴) ظرفیت رم

۵) نوع RAID کنترلر .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید HPE ProLiant DL380 Gen9 Server می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *