وبلاگ

بررسی و خرید hpe proliant dl160 gen10 server

بررسی-و-خرید-hpe-proliant-dl160-gen10-server

بررسی و خرید hpe proliant dl160 gen10 server : در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید hpe proliant dl160 gen10 server پرداخته می شود و اینکه این مدل سرور دارای چه ویژگی های می باشد :

بررسی و خرید hpe proliant dl160 gen10 server

این مدل سرور در دو شاسی lff و sff تولید گردیده است ، در نوع sff در این سرور می توان به راحتی ۸ هارد ۲.۵ اینچی و در نوع lff ۴ هارد ۳.۵ اینچی را جایگذاری نمود ، هارد های lff برای کسب و کارهایی مناسب می باشد که نیاز بیشتری به فضای ذخیره سازی اطلاعات دارند ، این سرور به علت پشتیبانی از پردازنده های خانواده intel xeon scalable جز سرورهای رده متوسط محسوب می گردد و‌ لازم به ذکر است که این سرور را می توان به آسانی ارتقا داد .

درباره سرور hpe proliant dl160 gen10 server :

این سرور از جمله سرور های تک یونیت می باشد ، درایوهای ذخیره سازی دقیقا جلو این سرور قرار می گیرند و بنابراین پنل جلو می تواند جریان هوا را وارد نماید ، متناسب با نوع شاسی پنل جلو، دکمه ها ، led و پورت اتصال usb و ilo متفاوت می باشد ، به گونه ای که در نوع lff پنل دکمه در بالا قرار دارد و در sff پنل دکمه و پورت ها در کنار یکدیگر قرار دارند .

و اما در پنل پشتی هم دو جایگاه hot plug وجود دارد که متناسب با سخت افزار می توان از یکی از آنها استفاده نمود و در پنل پشتی دستگاه نیز پورت اتصال شبکه ، usb 3.0 ، ilo وجود دارد .

در زیر دربی که در روی سرور وجود دارد یک مادربرد وجود دارد که دو جایگاه سوکت پردازنده ی scalable intel به همراه ۱۶ اسلات رم که از نوع ddr4 می باشد وجود دارد ، لازم به ذکر است که در این مدل سرور ۷ جایگاه فن وجود دارد که این فن ها می توانند به صورت Redundant یا همان اضافه شونده قرار گیرند ، در صورت استفاده از یک پردازنده داخل این سرورها تنها می توان از ۳ فن استفاده نمود و اما در صورتیکه از دو پردازنده در این سرور استفاده گردد می بایست از فن دیگری نیز استفاده نمود ، فن ها دارای سایز کوچکی می باشند که فضای زیادی از محیط را اشغال نمی نمایند .

پردازنده های موجود در این سرور می توانند از ۸ رم پشتیبانی نمایند و در صورت استفاده از دو پردازنده می تواند از ۱۶ رم پشتیبانی نماید ،در هر پردازنده تنها ۶ کانال موجود می باشد و سرور ها می توانند حداکثر از ۱ ترابایت رم LRDIMM , RDIMM پشتیبانی نماید ، بنابراین جهت بهرهمندی از ۱ ترابایت رم می بایست از ۱۶ رم ۶۴ گیگابایتی استفاده نمود ، لازم به ذکر است که پردازنده و رم از فناوری advanced ecc بهره مند می باشد که در این حالت احتمال خطا وجود نخواهد داشت .

میزان ظرفیت جهت ذخیره سازی اطلاعات حداکثر ۴۸ ترابایت می باشد که بر اساس نوع هارد می تواند کاملا متفاوت باشد به عنوان مثال در صورت استفاده از هارد lff sata ssd سرور می تواند ۷.۶۸ ترابایت را پشتیبانی نماید که نحوه نصب هارد ها به صورت hot plug و از طریق پنل جلویی می باشد .

منبع تغذیه در این سرور به صورت flex slot platinum hot plug low halogen می باشد که به صورت Redundant می توان استفاده نمود ، لازم به ذکر است که پاورهایی که توسط hpe بهینه شده اند می توانند تا میزان ۹۴ درصد بازدهی داشته باشند .

در ادامه به بررسی مشخصات موجود در این مدل سرور پرداخته می شود :

۱) وزن این مدل سرور ۱۳۹۲۰ گرم می باشد .

۲) ابعاد این مدل سرور ۴۳.۴۶*۴.۳*۶۱.۴۹ سانتیمتر می باشد .

۳) نسل این مدل سرور در G10 می باشد .

۴) این مدل سرور از نوع رکمونت می باشد .

۵) میزان حداکثر تعداد هسته قابل پردازش در این مدل سرور ۵۲ هسته می باشد .

۶) تعداد اسلات رم در این مدل سرور ۱۶ اسلات می باشد .

۷) تعداد کانال رم در این مدل سرور ۱۲ کانال می باشد .

۸) تعداد فن در hpe proliant dl160 gen10 server هفت عدد می باشد .

۹) نسخه iLO در این سرور ۵ می باشد . 

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید hpe proliant dl160 gen10 server باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *