وبلاگ

بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS

بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS

بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS Multi Vendor SSD P37017-B21 : در این قسمت از مقالات به بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS Multi Vendor SSD P37017-B21 پرداخته می شود و اینکه این مدل هارد سرور چه ویژگی هایی دارد :

بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS

این مدل ssd از جمله پر کاربرد ترین هاردهای سرور در تجهیزات شبکه محسوب می گردد ، همانطور که از نام این هارد مشخص می باشد ، این هارد سرور دارای فضای ذخیره سازی ۳.۸ ترابایت می باشد بنابراین می توان حجم انبوهی از اطلاعات را در آن ذخیره نمود و این حجم می تواند در افزایش سرعت انتقال داده ها نیز تاثیر گذار باشد ، علاوه بر حجم عمده ای که جهت ذخیره سازی اطلاعات در این روش وجود دارد در این مدل هارد سرعت و عملکرد فوق العاده ای نیز در انتقال داده ها وجود دارد ، البته لازم به ذکر است که سرعت انتقال داده ها به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به تعداد دستگاه های متصل شده ، سرعت پردازشگر ، تعداد مسیرهای داده ها و … اشاره نمود .

این مدل هارد سرور دارای امکاناتی نظیر RAID نیز می باشد و این بدان معنی می باشد که در صورت خرابی یک دیسک ، می توان به آسانی از داده های موجود بر روی سایر دیسک ها جهت بازسازی داده های از دست رفته استفاده نمود ، بنابراین دارا بودن این ویژگی در این مدل هارد سبب می گردد تا امنیت داده به آسانی افزایش یابد و همچنین احتمال از دست رفتن داده ها نیز کاهش می یابد ، در نظر داشتن این نکته برای کسب و کارهایی که ذخیره و حفظ اطلاعات و داده ها دارای اهمیت ویژه ای می باشد مهم است .

همچنین این مدل هارد سرور دارای رابط SAS ، Serial Attached SCSI می باشد که نسبت به سایر رابط ها مانند SATA توانایی اتصال و آپگرید به صورت مستقیم به سرور و همچنین آرایه های ذخیره سازی با سرعت بالا می باشد ، با استفاده از رابط SAS می توان می توان چندین درایو را به صورت همزمان و بهره مندی از توپولوژی های مختلفی چون Point-to-Point ، RAID , JBOD متصل نمود . 

این نوع درایو دارای قابلیت مطلوبی از جمله ظرفیت، قدرت عملکرد و قابلیت اطمینان می باشد که این قابلیت ها برای محیط هایی که حجیم و پر ترافیک می باشد بسیار ایده آل می باشد ، این درایو سرور می تواند به صورت مستقیم به سیستم های ذخیره سازی متصل گردد و در این حالت داده ها با سرعت بالایی انتقال می یابد ، این ویژگی در کنار ظرفیت مطلوب این نوع هارد سرور ، سبب ایجاد تمایز ویژه ای میان سایر هارد های سرور ssd می گردد .

درایو های ssd در برندهای سامسونگ ، توشیبا و اچ پی تولید می گردد ، در این درایو از ویژگی هایی نظیر مکانیزم تصحیح خطا ، حفاظت در برابر لرزش و شوک ، پشتیبانی از پروتکل های مختلف جهت مدیریت و پیکر بندی استفاده می نماید .

در ادامه به بررسی مشخصات این هارد سرور پرداخته می شود :

۱) این مدل هارد سرور دارای پارت نامبر P40512-B21 می باشد .

۲) نام برند در این درایو HPE می باشد .

۳) این هارد در دسته بندی هاردهای سرور قرار دارد .

۴) نوع این هارد SSD-Hot plug می باشد .

۵) ظرفیت این هارد ۳.۸۴ ترابایت می باشد .

۶) درگاه اتصال هارد در این مدل SAS می باشد .

در این قسمت به بررسی تفاوت میان SSD های ارزان و گران پرداخته می شود :

خصوصیات متفاوتی در SSD ها وجود دارد که سبب ارزان و یا گران بودن قیمت آنها می شود که در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته می شود :

۱) سرعت :

 SSD هایی که دارای قیمت گران تری می باشند دارای سرعت بیشتری در خواندن و نوشتن داده ها دارند ، این سرعت بیشتر در SSD های NVMe و همچنین SSD های NVMe2 مشاهده می گردد .

۲) ظرفیت :

در SSD هایی که دارای قیمت بیشتری می باشد ، ظرفیت بیشتری در آنها وجود دارد ، در این حالت حجم بیشتری از داده ها و فایل ها ذخیره می گردد .

۳) مقاومت و عمر مفید :

 SSD هایی که دارای قیمت بیشتری می باشند ، مقاومت فوق العاده ای در برابر خطاها دارا می باشند و عمر مفید نیز در آنها بیشتر می باشد .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بررسی و خرید HPE 3.84TB SAS 12G Mixed Use SFF SC Value SAS Multi Vendor SSD P37017-B21 می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت آبان تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *