مقاله

همه چیز در مورد (Storage Area Network (SAN

همه چیز در مورد (Storage Area Network (SAN

blank


این مقاله مرجع Storage Area Network (SAN) (شبکه منطقه ذخیره سازی) هدف اصلی و عملکرد یک سان را معرفی کرده و نقش آن را در محیط های شبکه مدرن بررسی می کند.
SAN یک شبکه فرعی با سرعت بالا از دستگاههای ذخیره سازی مشترک است. امروزه بسیاری از سازمان های فناوری اطلاعات بحث می کنند که آیا مزایای اجرای شبکه ذخیره سازی SAN هزینه های مرتبط را توجیه می کند. بنابراین ، آیا قصد دارید از استراتژی فعلی ذخیره خود به سمت شبکه SAN فاصله بگیرید؟ برای کسب اطلاعات در مورد شبکه فضای ذخیره سازی و نقش آن در محیط های مدرن شبکه ، خواندن را ادامه دهید.


توضیحات SAN


پیچیده ترین فن آوری ها اساسی ترین عملکردها را ارائه می دهند. این قطعاً در مورد SAN هستشSAN . ازدستگاه های ذخیره سازی مشترک با سرعت بالا هست. معماری SAN به گونه ای کار می کند که همه دستگاه های ذخیره سازی را در دسترس همه سرورها از طریق شبکه LAN یا WAN قرار می دهد. با افزودن وسایل ذخیره بیشتر به SAN ، آنها نیز از هر سرور در شبکه بزرگتر قابل دسترسی خواهند بود. یک SAN می تواند از هر دو سرور موجود در شبکه باشد که به استخر مرکزی دستگاههای ذخیره سازی دسترسی داشته باشد که چندین هزار سرور به میلیون ها مگابایت فضای ذخیره دسترسی دارند.


مزایای SAN


SAN اجازه می دهد تا دستگاه های ذخیره سازی در شبکه جداگانه خود وجود داشته و از طریق رسانه های بسیار سریع مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
مزایای استفاده از SAN بیشمار است ، اما شاید یکی از بهترین نمونه ها ، تهیه نسخه پشتیبان از سرور باشد. این سیستم به یک دستگاه ذخیره سازی دیسک اجازه می دهد تا داده ها را مستقیماً در یک دستگاه پشتیبان از طریق پیوندهای پر سرعت SAN بدون هیچ گونه مداخله از سرور کپی کند. داده ها در SAN نگه داشته می شوند ، به این معنی که انتقال LAN را آلوده نمی کند و منابع پردازش سرور هنوز در دسترس سیستم های مشتری است. این مزایا منجر به افزایش محبوبیت SAN شده است زیرا آنها برای رفع نیازهای ذخیره داده های شبکه های فشرده داده مناسب تر هستند.


پیاده سازی SAN


شبکه های (SAN) معمولاً با استفاده از فناوری ای به نام کانال فیبر اجرا می شوند. کانال فیبر مجموعه ای از استانداردهای ارتباطی است که از سرعت بسیار سریع داده پشتیبانی می کند. دستگاه های موجود در شبکه SAN معمولاً از طریق نوع خاصی از سوئیچ به یکدیگر وصل می شوند ، به نام سوئیچ فیبر که به عنوان نقطه اتصال دستگاهها عمل می کند. این مسیری اختصاصی را بین دستگاههای موجود در پارچه SAN فراهم می کند تا آنها بتوانند از کل پهنای باند برای مدت زمان برقراری ارتباط استفاده کنند.


آیا من به SAN نیاز دارم؟


بنابراین ، سؤالی که باقی مانده این است: آیا باید از استراتژی فعلی ذخیره خود و به سمت یک شبکه ذخیره سازی منطقه (SAN) برویم؟ جواب ساده نیست. اگر شما نیاز به متمرکز یا ساده سازی ذخیره سازی داده های خود دارید ، ممکن است SAN برای شما مناسب باشد. برچسب قیمت تجهیزات SANممکن است برای مشاغل کوچک گران باشد. اگر این مورد باشد ممکن است شغل شما نیاز به تحقیق در مورد سایر فن آوری های شبکه ذخیره سازی مانند مستقیم ذخیره سازی مستقیم ضمیمه(DAS) یا شبکه متصل به شبکه (NAS) داشته باشد.
هنگام ارزیابی نیازهای ذخیره احتمالی خود ، توجه کنید که اکنون چه مقدار داده دارید و چقدر داده جدید می خواهید هر ماه ایجاد کنید. قبل از سرمایه گذاری روی یک سرور ، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید ، از جمله برنامه هایی که شما اجرا خواهید کرد ، ذخیره سازی ، پردازنده ، فاکتور فرم و موارد دیگر.
تبریک می گویم! اکنون می فهمید که شبکه منطقه ذخیره (SAN) و فناوری های شبکه ذخیره سازی چه مزایایی برای شبکه تجاری شما دارند.
لطفا سوالاتتون رو درباره این فناوری ذخیره سازی یا فناوری های دیگه برای ما کامنت کنید.ممنون که وقت گذاشتید و خوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *